FIREMNÍ HISTORIE  

Od časem prověřené klasiky k inovativním novinkám

Naturana - na začátku

 

NA ZA​‌‌​‌ČÁTKU

10. července 1917 založil Carl Dölker v Gomaringenu na úpatí Švábské Alby „Korsettfabrik“, která později převzala jméno své značky: NATURANA. Speciální požadavky žen na komfort nošení, skvělé padnutí a kvalitu byly již od prvního dne pro NATURANU prioritou.


 

 

 

20. LÉTA 20. STOLETÍNaturana - 1920

…a vynález podprsenky​

Ve dvacátých letech 20. století stále spousta žen nosila korzety. Carl Dölker nechal své švadleny šít na míru, aby přizpůsobil střihy anatomii svých zákaznic. První revoluce ve spodním prádle však již začala.

NATURANA se velmi činila ve vývoji a přispěla k vynálezu podprsenky. Ženské tělo bylo osvobozeno od „svěrací kazajky“ – klasického korzetu, který často způsoboval i mdloby.

Carl Dölker, který v roce 1922 dále rozšířil svůj výrobní závod, pojmenoval své první značky podle trendu přirozené siluety: Natura a Naturalis. 


 

Naturana - 1930

 

30. LÉTA 20. STOLETÍ

Přirozené padnutí – klasika a ženskost

Značka „NATURANA" byla vytvořena roku 1932.
O rok dříve se do chodu rodinné firmy zapojili Carl a Gerhard, synové zakladatele. Úspěch: ve třicátých letech 20. století zaměstnala NATURANA v Gomaringenu 600 lidí.

Dodnes je firemní filozofie založena na konceptu každodenního komfortu a atraktivních cen. 


 

 

Naturana - 1950

50. LÉTA 20. STOLETÍ

Období ekonomických zázraků

Plné tvary a podprsenky prošívané do kruhu zažívaly boom a NATURANA zvedala počty vyrobených kusů.

V roce 1950 převzal Gerhard Dölker st. vedení společnosti. NATURANA expandovala a vyráběla prádlo ve 48 výrobních závodech mezi Dunajem a Černým lesem.


 

 

60. LÉTA 20. STOLETÍNaturana - 1960

Více pružnosti = více komfortu

Nové inovativní materiály jako elastan a použití pružných vláken pro ramínka a gumy zásadně změnily užitné vlastnosti a vzhled spodního prádla. 

Naturana využila nové materiály ku prospěchu milionů žen. 

Gerhard Dölker ml., vnuk zakladatele, převzal vedení společnosti.


 

 

70. LÉTA 20. STOLETÍNaturana - 1970

Zcela bez nebo prakticky neviditelné

Současně s osvobozením těla se podprsenky staly diskrétnějšími, přiléhavějšími a dokonce i transparentními. S podprsenkou „Star" konstruovanou do kříže poskytla NATURANA ženám komfort a perfektní padnutí.

Známá komička Marlene Charell představila v Německu podprsenku "Star", jež je dodnes jednou z nejprodávanějších podprsenek.

V roce 1973 uvedla NATURANA na trh svou první kolekci plavek.


 

Naturana - 1980

 

 

80. LÉTA 20. STOLETÍ

Přirozená krása nebo svůdná elegance

Heslem osmdesátých let 20. století se stalo pohodlí. Nové povědomí o lepším komfortu se odrazilo v přírodních materiálech a funkčních střizích, ale také v přitažlivé eleganci.


 

 

Naturana - 1990

90. LÉTA 20. STOLETÍ

Inovativní materiály

Byly vyvinuty nové prodyšné materiály, jako mikrovlákno. NATURANA byla jedním z prvních německých výrobců, kteří tyto materiály začali používat.


 

 

 

Naturana - 2000

 

POČÁTEK 21. STOLETÍ

Pokročilé technologie

Zmenšovací podprsenka NATURANA nadchla ženy po celém světě. Nové technologie umožnily výrobu bezešvých podprsenek. Výsledek: ještě více komfortu.


 

 

Naturana - Dnes​​

DNES

Dnes NATURANA kombinuje inovaci a kreativitu s téměř sto lety zkušeností v designu spodního prádla. Funkčnost a perfektní padnutí jsou našimi prioritami. Naším každodenním cílem je nabídnout zákazníkům o něco kvalitnější život, komfort a krásu.

Drobné detaily, funkční rafinovanost a skryté speciální vlastnosti, které nejsou na první pohled vidět, často nabízí ještě více komfortu pro každodenní nošení.