NATURANA

… něco o historii firmy

Eurofashion spol. s r.o. – jsme firma sídlící v Kadani a jsme zástupci německé rodinné firmy NATURANA pro Českou republiku a Slovenko. NATURANA je tradiční výrobce kvalitního spodního prádla a plavek. Od svého vzniku v roce 1917 patří mezi špičku ve svém oboru. Vlastní 13 poboček v Evropě, Severní Americe a Asii a zaměstnává více než 700 lidí. Své produkty prodává ve 40 zemích, včetně té naší.

Ceníme si inkluze a vybíráme modelky s různými typy těla, věkem a etnikem. Vše je zakořeněno v pevné víře, že všechny ženy jsou krásné a měly by se cítit krásné a přitažlivé. Našimi zaměstnanci jsou převážně ženy, ale i muži u nás válí! Usilovně pracujeme na snížení našeho negativního dopadu na životní prostředí. Kdekoliv je to možné, používáme udržitelné, recyklované nebo přírodní materiály. Omezujeme plýtvání tím, že naše materiály využíváme co nejefektivněji a vyvíjíme limitované kolekce ze zbytkových materiálů. Věříme, že méně je více, a proto nové produkty do naší kolekce představujeme pouze tehdy, když přidávají hodnotu celku. K udržitelnosti přispívá naše vlastní evropská výroba a množství výrobků související s poptávkou a objednávkou.

NATURANA – symbol ženskosti a pohodlí již přes sto let. NATURANA – od korzetů až po funkční a bezešvé podprsenky. Objevte kouzlo pohodlí i Vy.

 

“Náš pradědeček zažil svůj první skutečný úspěch s revolučním korzetem, díky němuž byly ženy méně sevřené a měly mnohem větší pohodlí,

než jaké nabízel do té doby trh. To je stále klíč k našemu úspěchu – vždy uspějeme s produkty, které jsou nadmíru pohodlné...“

Stephanie, Eva a Claudia Dölker

Pojďme se společně podívat, jak šel čas s vývojem spodního prádla v jednotlivých etapách 20. století a s vývojem firmy.

Image

Zrození firmy

Firma Naturana byla založena v roce 1917 mužem jménem Carl Dölker na úpatí Švábské Alby na jihu Německa.
Tenkrát to ještě nebyla NATURANA ale „Korsettfabrik“. Důraz se kladl na komfort a kvalitu již od samého vzniku firmy. V dnešní době to zní celkem neuvěřitelně. Korzet a komfort že?

Co bylo IN - byly to právě korzety, ať už byly pohodlné nebo ne, ženy si korzety oblíbily, ač z nich některé i omdlévaly.

Image

20. léta 20. století

V této době korzety začaly být opravdu pohodlnější, švadleny je totiž šily přímo na míru podle tvaru postavy zákaznic. Nicméně firma výrazně přispěla k vynálezu podprsenky. A začala revoluce. Revoluce ve spodním prádle.
V roce 1922 byl rozšířen výrobní závod a byly pojmenovány první značky Natura a Naturalis – podle trendu přirozené siluety.

Co bylo IN – korzety šité na míru, které ale postupně začaly nahrazovat podprsenky

Image

30. léta 20. století

V roce 1931 se oba synové Carl a Gerhard zapojili do chodu firmy. O rok později byla již založena značka NATURANA a už tenkrát firma zaměstnávala 600 lidí.

Co bylo IN – spodní prádlo, které podtrhávalo ženskou krásu a bylo pohodlné. A hlavně osvobození
od korzetů.

Image

50. léta 20. století

NATURANA expandovala, vlastnila 48 výrobních závodů mezi Dunajem a Černým lesem. V roce 1950 převzal vedení společnosti Gerhard Dölker st., tedy syn zakladatele.

Co bylo IN – podprsenky prošívané do kruhu, které velice zdůrazňovaly ženské poprsí. A právě na poprsí se v té době kladl velký důraz. Tyto podprsenky šly doslova na dračku.

Image

60. léta 20. století

Vedení společnosti převzal Gerhard Dölker ml., vnuk zakladatele.

Co bylo IN – zázrak jménem elastan. Tím získalo prádlo na atraktivitě. Změnil se jeho vzhled i vlastnosti a firma toho využila, jak nejlépe mohla.

Image

70. léta 20. století

V roce 1973 se objevila první kolekce plavek jednodílných i dvoudílných.

Co bylo IN – začalo ještě větší odhalování těla, materiálu ubývalo ovšem kvality ne. Prádlo bylo přiléhavější, někdy až transparentní. Velkým hitem byla podprsenka „Star“, která je dodnes jednou z nejprodávanějších podprsenek. Představila ji známá tvář – komička Marlene Charell, to byl klíč k úspěchu.

Image

80. léta 20. století

Co bylo IN – vše bylo především o pohodlí, spodní prádlo ale neztratilo nic za své elegance. Bylo prostě maximálně pohodlné a atraktivní. Co víc si přát.

Image

90. léta 20. století

NATURANA začala mezi prvními v Německu používat materiál zvaný mikrovlákno.

Co bylo IN – opět nové materiály. Tentokrát již zmíněné mikrovlákno, které je prodyšné a velmi příjemné na dotek. Další revoluce v materiálech.

Image

Počátek 21. století

NATURANA se přizpůsobuje trhu a vyrábí to, co je žádané.

Co bylo IN – velkým hitem jsou zmenšovací podprsenky, které si hned oblíbily ženy snad po celém světě. S pokrokem technologie přišla i bezešvá podprsenka. Hotový zázrak pro Vaše pohodlí.

Image​​

NATURANA dnes

Využívá veškeré technologie a kvalitní materiály, které jsou na trhu dostupné, a to za velmi příjemnou cenu. Cílem je vyrábět skvěle padnoucí spodní prádlo s maximálním komfortem, abyste si mohli užít každý okamžik vašich životů. Máme více než sto let zkušeností, a tak přesně víme, co vám nabídnout.
Je to krásný design propracovaný do posledního detailu, vysoká funkčnost a ten nejkvalitnější materiál. Naše prádlo Vám padne jako by bylo šité na míru.

Od názvů Natura a Naturalis přes Raschano až po značku NATURANA

... vývoj názvu a loga firmy

Od roku 1917, kdy se začala psát historie společnosti NATURANA, prošlo logo NATURANA procesem vývoje, který se vždy odrážel v době, ve které probíhal a doznával změn v souladu s produkty, které byly navrhovány. Na počátku byl vyvinut inovativní korzet pod značkou Natura – výjimečně hezky znějící název produktu s pozitivními asociacemi pro korzet určený k udržení přirozené volnosti pohybu ženského těla.

Také názvy podprsenek a podvazkových pásů Naturalis a Naturella mluvily samy za sebe. Poskytovaly komfort při zachování přirozené, ženské a smyslné siluety.

Dnes si nemůžeme být jisti, zda produkty prodávané pod značkou Raschano souvisely s narůstajícím tempem doby nebo byl název odkazem na krajku, která se vyráběla na rašlových strojích. Ať už to bylo jakkoliv, tento zvukomalebný název zajistil, že moderní produkty oslovily ženy stejně dobře, jako u předchozích názvů.   

Brzy se ukázalo, že všechny korzetové výrobky z pestré řady sortimentu Carla Dölkera potřebují zapamatovatelný název, který odráží firemní filozofii. Sortiment produktů byl široký a časté změny názvů značek mátly zákazníky. Důležité proto bylo uvést na trh bohatý sortiment kvalitních produktů pod jediným, zapamatovatelným a výstižným názvem: zrodila se NATURANA a s ní značka, která dodnes neztratila svou schopnost přesvědčit náročné a na kvalitu dbající zákazníky.

Současná podoba loga, která vznikla v roce 2020, nabízí dvě varianty – bez sloganu a se sloganem JUST RIGHT a tři možná barevná provedení loga.